08.08.22
Femern Bælt-tunnelen forventes at stå færdig i 2029. Men inden arbejdet for alvor gik i gang på den danske side i 2020 og den tyske side i 2021, er der gået mere end 10 års forarbejde med holdbarhedstest af den beton,…
06.07.22
Efter flere års forberedelser er hovedentreprenøren på tunnelen under Femern Bælt, Femern Link Contractors (FLC), nu klar til at udføre de første prøvestøbninger af et tunnelelement, der skal sikre, at…
29.06.22
Omkring 3 mio. kubikmeter beton skønnes det, at der skal til for at konstruere sænketunnelen under Femern Bælt. Når produktionen kører på sit højeste, vil kapaciteten være 500 kubikmeter beton i timen.…
14.08.14
Ved øresundsprojektet var det en udfordring at nå til enighed om betonkravene på grund af nationale forskelle. I forbindelse med Femern-tunnelen er det gået glat at opnå konsensus.
14.11.11
Tilbagebetalingstiden for en fast forbindelse over Kattegat fra Vestsjælland til Østjylland. Betonsammensætninger til Femern-forbindelsen. Både besluttede og mere luftige faste forbindelser var i fokus på Dansk…
14.05.11
Delmaterialer, betonsammensætning, produktionsudstyr, udstøbning, efterbehandling, certificering og uddannelse. Det er bare nogle af de områder, hvor Femern A/S vil stille betonkrav.
14.11.09
Femern A/S er i fuld gang med at udarbejde kravene til beton for den kommende faste forbindelse. De 120 års levetid skal i høj grad opnås gennem færre udførelsesfejl og minimering af defekter.